Після новин про перенесення drupa на 2021 рік, з’явилися перші заяви про скасування участі від компаній Xerox та Bobst. Пізніше до них приєдналися Heidelberg, Komori, Manroland.

У цій статті ми розберемось у тому, які основні мотиви відмови від участі у виставці, що планували продемонструвати компанії на виставці, які стратегії й тактики випрацьовують компанії задля залучення аудиторії поза межами виставкового павільйону, та як вплине ця ситуація на виставкову галузь загалом.

 

Про drupa

Виставка drupa — наймасштабніша поліграфічна виставка, яка проходить у Дюссельдорфі, Північний Рейн-Вестфалія, Німеччина. Організатором виставки є Messe Düsseldorf GmbH.

За даними офіційного сайту drupa, у 2016 р. виставку відвідало 260165 фахівців зі 183 країн.

Статистика drupa 2016

 

У 2020 р. drupa мала відбутися з 16 по 26 червня. Однак, через дуже швидке поширення коронавірусу організатори в середині березня повідомили, що виставка переноситься на 20-30 квітня 2021 року.

В липні організатори drupa повідомили, що виставка триватиме не 11, а 9 днів. «Оскільки нині ми припускаємо, що не всі іноземні відвідувачі зможуть потрапити на drupa 2021, то вважаємо, що скорочення з одинадцяти на дев’ять днів допоможе спланувати потоки відвідувачів більш ефективно. В той же час ми впевнені, що дев’яти днів досить, щоб продемонструвати роботу друкарських машин, що є унікальною перевагою drupa», — зауважив президент drupa Клаус Больза-Шюнеман.

Серед нововведень drupa 2021 – обмеження кількості відвідувачів (орієнтовно 1 відвідувач на 7 м2 виставкової площі) та кількості працівників на стенді (1 працівник на 35 м2 стенду). Тому й кількість квитків на виставку буде обмежено, а продаватимуться вони лише онлайн. Вхід відвідувачам з симптомами простудних захворювань буде заборонено, а на самій виставці відвідувачі дотримуватимуться дистанції.

Попередньо компанії мали б затвердити власну стратегію участі в drupa 2021 до кінця серпня 2020 року.

 

Хронологія скасувань

У травні 2020 року про відмову від участі в 2021 р. оголосили Xerox та Bobst .

Ось коментар Xerox:

«Виставку drupa 2020 було перенесено через пандемію COVID-19 на квітень наступного року. Враховуючи постійну невпевненість щодо проведення великих заходів під час пандемії та власний графік виходу на ринок продукції, Xerox вирішив не брати участь у виставці drupa 2021».

А Bobst опублікував власну заяву 26 травня 2020 року: «Ми почали віртуалізувати досвід клієнтів за допомогою демонстрацій в прямому ефірі -- на всьому обладнанні в наших діючих Центрах компетентності (шоурумах), забезпечуючи привабливий досвід клієнтів з меншими обмеженнями в поїздках».

8 липня Heidelberg повідомив про рішення не долучатися до drupa в наступному році: «COVID-19 прискорив рух у напрямку цифрових та локальних подій. Хоча немає змоги передбачити, яким буде вплив коронавірусу в наступному році, Heidelberg має вирішити вже зараз. Тож компанія вирішила не брати участі у міжнародних ярмарках наступного року і не братиме участі в drupa».
14 липня 2020 року виконавчий директор Manroland Sheetfed GmbH Рафаель Пеньюела-Торрес прокоментував відмову: «Виставка drupa або будь-яка інша виставка друкарської тематики не має жодного сенсу під час нинішньої пандемії COVID-19. Шкода, що ми не продемонструємо наживо нещодавно представлену ROLAND 900 Evolution, так і оновлену ROLAND 700 Evolution Elite, але, на жаль, це просто неможливо здійснити за нинішніх умов. Замість цього ми восени проведемо серію живих вебінарів».

15 липня 2020 року у корпорації Komori заявили, що вони теж скасовують свою участь: «Корпорація Komori вирішила не долучатися до виставки drupa 2021, запланованої на квітень 2021 року, через постійні занепокоєння щодо нової інфекції коронавірусу (COVID-19). Рішення про призупинення відвідування виставки ухвалено у відповідь на продовження поширення COVID-19 та можливі ризики другого чи третього сплеску пандемії. Корпорація Komori вважає найвищим пріоритетом забезпечення здоров’я та безпеки своїх клієнтів та працівників».

На початку серпня виробник друкарських фарб Siegwerk заявив про скасування участі в європейських виставках, які відбудуться в 2020 та 2021 роках. Основа причина відмови – безперервний запуск інноваційних комунікаційних технологій, які пропонують дедалі більше можливостей для внутрішньокорпоративного та зовнішнього співробітництва.

«На наше рішення скасувати присутність на виставках вплинула невизначеність щодо пандемії COVID-19, подальшого розвитку ситуації та її середньострокових наслідків. Ми не хочемо зобов’язувати співробітників брати участь у будь-яких великих заходах на даний момент», – зазначає в прес-релізі компанії Ральф Хільденбранд, член правління Siegwerk.

Італійська компанія-виробник післядрукарського обладнання Sitma заявила, що надзвичайні події цього року призвели до «зміни планів та важливих виборів», і після більш ніж 40 років участі у виставці компанія вирішила не бути на drupa 2021. Одним із пояснень такого рішення може бути той факт, що засновник італійської компанії Sitma Machinery Аріс Баллестраці помер після ускладнень, зумовлених Covid-19.

 

Очевидні й не очевидні причини відмови від drupa 2021

Перша й найбільш очевидна причина відмови – це пандемія COVID-19. Якщо запровадження карантину було досить різким та терміновим, то скасування розтягнулося на півроку, і навіть самі організатори виставки визнають, що потрапити на drupa 2021 зможуть не всі охочі, а сама виставка проходитиме в умовах дотримання дистанції, з масками, антисептиками та температурним скрінінгом, що ускладнює процес підготовки для експонентів.

Наступна причина, про яку тепер вже потенційні експоненти зауважують менш активно – фінансова. Не секрет, що участь у drupa коштує дуже дорого. Для міжнародних компаній, які орієнтовані на ринки СНД, Азії, Африки, участь в виставці може не дати прогнозованого результату, що означатиме дарма витрачені кошти, а вартість кожного потенційного клієнта для експонента очевидно зросте.

В інтерв'ю для Print Week генеральний директор Heidelberg Райнер Гюндсдорфер вказав, що компанія витратила на drupa 2016 понад 10 мільйонів євро: «Всі ми любимо drupa. Раніше це було свято, але наступного року шоу відбудеться з дистанцією та масками. Наші клієнти кажуть, що вони, швидше за все, не приїдуть, і який сенс має свято, якщо гості не приїжджають? Я можу зробити й 50 власних заходів на ті самі гроші».

Bobst у своєму прес-релізі вказує на екологічні передумови для відмови від виставок – оскільки транспортування персоналу та обладнання здійснюється літаками, це суттєво збільшує викиди парникових газів. «Bobst скорочує присутність на промислових виставках і зменшує вплив на довкілляМи вирішили не відвідувати виставки drupa та інших галузей в 2021 році, зберігаючи обмежену участь в Азії».

Не варто відкидати й безперервний розвиток цифрових майданчиків для комунікації. Чим більше людей по всьому світу отримують доступний Інтернет-зв’язок, тим більшою стає аудиторія електронних заходів, збільшується кількість засобів для відеозв’язку, миттєвого обміну інформацією та охоплення географічно розрізненої аудиторії.

Не менш важливо, що в умовах карантину окремі компанії почали шукати альтернативу виставці і провели власні презентації продуктів, які були заплановані на drupa 2020. Можливо саме успіх в презентації власних розробок мотивував експонентів інвестувати більше у більш передбачуване власне цифрове середовище, зокрема за рахунок скорочення витрат на непередбачувану drupa.

Також є тенденції, про які самі експоненти говорять менш активно, але вони також вплинули на фактор участі:

  • скорочення циклу «виробництво – реалізація». Компанії зацікавлені презентувати власні нові розробки частіше, ніж раз на 4 роки, а не чекати до наступної виставки;
  • наявність у кожної з компаній власної стратегії роботи з різними ринками, тому демонстрація «все для всіх» для експонентів з великою кількістю продуктів для різних продуктових ніш нині не актуальна;
  • можливість емоційного контакту з власною аудиторією без посередників в умовах глобальної пандемії (зокрема, практично усі компанії-відмовники мають власні представництва в Україні);
  • турбота про здоров’я персоналу, особливо менеджерів, які безпосередньо контактують з клієнтами та потенційними клієнтами.

 

Якщо не drupa, то…

Рішення про скасування участі у drupa 2021 для жодної з компаній не було спонтанним: виробники підготували якщо не анонси альтернативних подій, то принаймні план, як вони збиратимуться комунікувати зі своєю потенційною аудиторією надалі.

Heidelberg анонсував «Тиждень інновацій», який відбудеться з 19 по 23 жовтня 2020 року. Під гаслом «Розкрийте свій потенціал» компанія презентує інноваційні продукти для сегментів паковання та комерційного друку. Зокрема, основна увага відвідувачів та глядачів прямих трансляцій з Центру друку паковання Heidelberg буде прикута до комплексних рішень, які автоматизують роботу друкарні:

  • системи автономного друку;
  • стратегії формування розумної друкарні майбутнього Smart Print Shop;
  • концепції Push-to-Stop для автономного, високоякісного виробництва.

 

Центр друку паковання Heidelberg в Віслох-Вальдорф, Німеччина

 

Нова восьмиколірна офсетна машина Heidelberg Speedmaster XL 106 з повністю автоматичною системою подання друкарських пластин

 

Manroland повідомив про оновлення друкарських машин серії ROLAND 700 Evolution та появу широкоформатної офсетної машини ROLAND 900 Evolution. Ключові новації ROLAND 900 Evolution – технологія подачі фарби Triple Flow для економії струму (щорічно до 10 000 кВт-год), система швидкісної перевірки кольору за 1 прохід InLine ColorPilot 3.0 та система повністю автономного друку Autoprint. На осінь в компанії заплановано проведення серії «живих» семінарів-трансляцій з демонстрацією роботи обладнання та коментарями експертів компанії.

 

ROLAND 900 Evolution

 

Bobst планує зосередитися на розвитку власних «розумних виробництв» (Smart Factories), зокрема трансляції роботи обладнання в демо-центрах онлайн. В червні виробник техніки для післядрукарської обробки презентував власну концепцію контролю за якістю виробництва паковання, ядром якої є Bobst Connect – хмарна платформа з відкритою архітектурою, що містить рішення для додрукарської підготовки, виробництва, оптимізації процесів, обслуговування та доступу на ринок.

Окрім того, в календарі подій на сайті медіа-центру Bobst вказано, що на жовтень цього року відкрито реєстрацію на відвідування виробництва компанії в місті Мекс (Швейцарія).

 

Одна з новинок до drupa від Bobst – висікальний прес Mastercut 106 PER

 

Komori онлайн презентувала платформу KP-Connect. За даними компанії, така система автоматизації цифрового та офсетного обладнання скорочує час на переналагодження на 40%. Також серед новинок компанії – цифрова машина Impremia NS40 з технологією Landa Nanographic — на drupa 2020 було заплановано старт її комерційних продажів. Окрім того, компанія не скасовує участь в регіональних виставках та «дні відкритих дверей».

 

Komori Impremia NS40

 

Про новинки Xerox для drupa 2020, зокрема можливості оновленої лінійки Xerox PrimeLink, ми писали в попередніх номерах журналу (зокрема, у статті «Xerox® PrimeLink® C9070 – своевременный ход компании Xerox»). Коротко нагадаємо про основні переваги цього рішення для українських друкарень: висока якість та конкурентна вартість друку, можливості друку металізованими та флуоресцентними кольорами та максимальні можливості обслуговування оператором без сервісного інженера.

Попередньо на виставках компанія Siegwerk заявляла про майбутні презентації власних напрацювань у розвитку сталого пакування та впровадження замкненого циклу у виробництві чорнил. Поки що в компанії не афішують подальшу стратегію цифрової взаємодії з користувачами: «Ми хочемо дедалі більше віртуалізувати досвід клієнтів, освоюючи цифрові інструменти для залучення клієнтів, такі як події в прямому ефірі, цифрові конференції, віртуальні демонстрації, тренінги або онлайн-майстерні», — пояснює Ральф Хільденбранд, член правління Siegwerk. Однак вже відомо, щорічний захід компанії INKday пройде у віртуальному середовищі.

 

Стенд Siegwerk на Labelexpo 2017

Компанія Sitma поки що не повідомляє про свої майбутні плани щодо стратегії просування бренду: У заяві фірма зазначає: «Рішення не брати участь у drupa в 2021 році є частиною оновленого стратегічного плану, який позиціонує цифровізацію та стійкість як стабільну основу стратегічного розвитку. Sitma завжди буде на цьому ринку поряд зі своїми клієнтами та партнерами, але інакше».

 

На що чекати ринку?

Станом на зараз понад 1500 постачальників поліграфічних рішень досі мають намір взяти участь у drupa 2021.

Ключова причина – далеко не всі компанії володіють арсеналом технологій та мають локалізовані контакти для підтримки спілкування зі своєю аудиторією. Безглуздо порівнювати можливості невідомих широкому загалу виробників з потужностями тих компаній, які в минулі роки викуповували цілі павільйони задля привернення уваги.

Передусім це стосується виставкових площ: лише технологічні гіганти можуть дозволити собі тримати центри з обладнанням, в будь-який час відкриті для потенційних клієнтів, а більшість виробників звикли демонструвати власне обладнання на виставках.

Наступний аспект – це логістика. Для більшості європейських брендів за умови збереження стабільної карантинної ситуації проблем з логістикою власного обладнання, персоналу не буде, а відвідувачі без проблем зможуть потрапити на виставковий павільйон експонента.

І в такому разі участь в drupa має більше переваг, ніж вад.

Ефективність drupa як комунікаційного центру для зустрічі виробників і сервісних компаній, виробників та клієнтів в минулі роки залишалася на високому рівні, й очевидно, що переважна більшість відвідувачів заходу приїжджали туди з конкретними намірами побачити та інвестувати в інноваційне обладнання, що навряд чи зміниться в наступні роки.

 

Використані джерела:

  1. Drupa 2021, COVID-19 And The Changing World Of Trade Shows - Covering the Printing Inks, Coatings and Allied Industries [Електронний ресурс] // Ink World – Режим доступу до ресурсу: https://www.inkworldmagazine.com/contents/view_blog/2020-07-15/drupa-2021-and-concerns-over-covid-19?utm_source=SilverpopMailing&utm_medium=email&utm_campaign=INK_eNewsletter+%287-16-2020%29+%28Final%29&utm_content=&spMailingID=5700724&spUserID=MTMzMTcxMz
  2. Profile data 2016 [Електронний ресурс] // Messe Düsseldorf – Режим доступу до ресурсу: https://www.drupa.com/en/Home/Profile_data_2016.
  3. Компания BOBST воплощает свое новое видение отрасли, предлагая инновационные способы взаимодействия с клиентами и снижая воздействие на окр [Електронний ресурс] // BOBST Media Center – Режим доступу до ресурсу: https://media.bobst.com/uzru/relizy/podrobnosti/article/1590411413-kompanija-bobst-voploshchaet-svoe-novoe-videnie-otrasli-predlagaja-innovacionnye-sposoby-vzaimodeistvija-s-klientami-i-snizhaja-vozdeistvie-na-okr/.
  4. Bombshell for Drupa as Heidelberg pulls out [Електронний ресурс] // Printweek – Режим доступу до ресурсу: https://www.printweek.com/news/article/bombshell-for-drupa-as-heidelberg-pulls-out.
  5. drupa 2020: The New Speedmaster Generation Is Now Available! [Електронний ресурс] // WhatTheyThink – Режим доступу до ресурсу: https://whattheythink.com/news/99331-drupa-2020-new-speedmaster-generation-now-available/.
  6. Heidelberg’s customer communications to become individual and digital [Електронний ресурс] // Heidelberg – Режим доступу до ресурсу: https://www.heidelberg.com/global/en/about_heidelberg/press_relations/press_release/press_release_details/press_release_142272.jsp.
  7. Sitma pulls out of Drupa [Електронний ресурс] // Printweek – Режим доступу до ресурсу: https://www.printweek.com/news/article/sitma-pulls-out-of-drupa.