«Сьогодні виробники електромобілів змагаються у дальності пробігу, – каже Отто Ківі, старший фахівець із розвитку акумуляторного бізнесу Stora Enso. – В автівках встановлюватимуться потужніші батареї, які дадуть змогу долати великі відстані без підзарядки. Потреба в таких акумуляторах призводить до видобутку та переробки дедалі більшої кількості корисних копалин, що впливає на довкілля».

Звіт, опублікований Геологічною службою Фінляндії, свідчить, що запасів рідкісних металів не вистачить, щоб забезпечити світовий парк електромобілів. Більше того, акумуляторні батареї заряджаються повільно, особливо в порівнянні з автомобілями з двигунами внутрішнього згоряння. Навіть на найшвидших зарядних станціях електромобілям потрібно щонайменше півгодини. Проблеми зі швидкістю зарядки та запасом ходу критичні для досягнення цілей сталого розвитку: люди масово пересядуть на електромобілі лише тоді, коли зможуть їздити на них без частих та тривалих зупинок для підзарядки. Lignode®.

Акумулятори електромобілів побудовані на літій-іонній технології. До їхнього складу входять літій, нікель, кобальт, мідь та графіт. Останній використовується для виготовлення анода літій-іонної батареї. Родовищ графіту багато, проте запасів специфічного акумуляторного графіту, що використовується в батареях електромобілів, набагато менше.

І саме графіт — той матеріал, який повільно заряджається. Stora Enso пропонує вирішити проблему, замінивши графіт твердим вуглецем. Вуглець Lignode®, що отримується з лігніну (лігнін — побічний продукт виробництва целюлози), має аморфну відкриту структуру, яка забезпечує швидшу зарядку/розрядку та високу циклічну стабільність акумулятора. Lignode® може частково або повністю замінити природний і синтетичний графіт.

«Сьогодні Lignode® є найдешевшим варіантом для вирішення проблеми повільного заряджання акумуляторів, — каже Ківі. — Це саме те, що потрібно покупцям, плюс означає менше навантаження на зарядні мережі та озеленення ринку акумуляторів, що швидко зростає».

Лігнін виробляється у Європі мільйонами тонн. Пілотний завод Stora Enso з виготовлення вуглецевих матеріалів на біологічній основі розташований на майданчику Sunila Mill у Фінляндії, де з 2015 рр виробляється 50 тис. тонн лігніну на рік.