В будь якому випадку, можна констатувати, що обсяги виробництва у цифровому друці значно зросли, і він більше не розглядається як варіант залучити додаткові обсяги для «традиційного» друку.

Але і це ще не все. Цифровий друк розвивається та адаптується як новий канал зв’язку між виробниками та споживачами товарів. Нові технології друку, такі як цифрове оздоблення (англ. embellishment — прикрашання), дають змогу друкарням пропонувати додаткову цінність, об’єднуючи «силу дотику» до поліграфічної продукції з емоціями та створюючи покращені враження від друку. Цифрове оздоблення також забезпечує більший прибуток друкарням.

Про сучасні можливості цифрового оздоблення і про те, як Xerox може допомогти друкарням легко запровадити цифрове прикрашення та вийти за рамки друку CMYK, ми поспілкувалися з Ігорем Холодом, менеджером з розвитку поліграфічного ринку, Xerox-Україна.

 

Цифрове оздоблення і точки зростання

Print+: Ігорю, сьогодні точиться чимало розмов про можливості цифрового оздоблення («прикрашення») друкованих відбитків. Нагадайте нашим читачам, що, насамперед, мають на увазі, коли говорять про цифрове оздоблення з використанням цифрового друкарського устаткування?

Ігор Холод: Простими словами це означає створення фізично та візуально привабливих друкованих ефектів за допомогою золотих, срібних, білих, прозорих та флуоресцентних кольорів, а також фольги чи лаку. Цифрові технології відкривають нові можливості для багатошарового друку та нанесення привабливих прикрас на друковані відбитки, й при цьому зберігаються переваги цифрового друку – короткі наклади, швидке переналаштування для виконання нових завдань та високоефективна персоналізація.

 

Print+: Зрозуміло, що варіантів цифрового оздоблення чимало, в кожного вендора свої: хтось робить акцент на додаткових кольорах в рамках єдиного друкарського процесу, в інших (як от у Xerox) декілька варіантів застосування цифрового оздоблення (як в рамках інтегрованого процесу друку, так і в декілька прогонів), а хтось поки не запроваджує нанесення додаткових кольорів у друкарському процесі, проте зосередився на цифровому постдрукарському оздобленні.

Але друкарні в будь-якому випадку прагнуть заробляти більше й використовувати саме те устаткування, яке вважають найбільш прийнятним та економічним власне для своєї ринкової ніші. А які питання турбують їх найчастіше, за вашим досвідом, коли вони міркують щодо придбання устаткування з додатковими можливостями?

І. Х.: Питання насправді непросте, але очевидно, що в сучасних умовах, коли на ринку поліграфії точиться надзвичайно жорстка конкуренція, друкарням треба заробляти більше, залучаючи менше працівників, а їхній бізнес має чимось вирізнятися від бізнесу конкурентів. Цифрове оздоблення (таке як друк додатковими тонерами — золотим, срібним, білим, прозорим та флуоресцентним), саме і може забезпечити як збільшення прибутку, так і конкурентні переваги.

Щоб відповісти на ваше питання, наведу короткі підсумки нещодавнього опитування Keypoint Intelligence про майбутнє різних друкарських технологій. Власне окремі пункти цього дослідження яскраво доводять, чому цифрове оздоблення має сьогодні практичне і визначальне значення:

  1. Чи важлива/критична для споживача «Вартість сторінки»? Покупці друкованої продукції готові платити додатково від 24% до 89% за «прикрашання» цифрового друку.
  2. Де є «точки зростання» для цифрового оздоблення? Рекламний друк, включаючи персоналізовані матеріали прямих поштових розсилок (Direct Mail), брошури, книги, вивіски та каталоги – наразі цей ринок відновлюється після COVID-падіння. І саме цифрове оздоблення перелічених виробів користується великим попитом у компаніях цифрового друку. ​

Перелік виробів, при виготовленні яких доречне цифрове прикрашання, практично безмежний: візитівки, вивіски, етикетки, запрошення, квитки, листівки, конверти, книжкові палітурки, плакати, складні коробки та багато іншого.

Рішення для оздоблення від Xerox, включаючи флуоресцентні ефекти, ідеально підходять для виготовлення будь якої продукції, яка повинна «кидатися в очі», наприклад – для паковання продуктів, які мають виділятися в роздрібних мережах (зазначу принагідно, що наша технологія дає змогу створювати невидимі водяні знаки, які стають видимими під ультрафіолетовим світлом).

  1. Чи можна розцінювати цифрове оздоблення друкованої продукції як реальну можливість для друкарні залишатися конкурентоспроможною? У глобальному опитуванні половина всіх постачальників друкованих видань зазначили, що спеціальні кольори є обов'язковими для їхнього бізнесу.
  2. Що краще для просування можливості друку додатковими кольорами – Insource чи аутсорсинг? Відповідь очевидна! Збільшити прибуток, заощадити час і витрати, додаючи можливості оздоблення цифрового друку всередині власної друкарні можливо та більш логічно, ніж передавати клієнта на аутсорсинг до конкурентів. ​

 

Ігор Холод, менеджер з розвитку поліграфічного ринку, Xerox-Україна

Лінійка Xerox з можливістю цифрового оздоблення

Print+: Нагадайте нашим читачам, які рішення для цифрового оздоблення пропонує компанія Xerox?

І. Х.: Ми неодноразово торкалися цього питання на сторінках вашого видання (наприклад, у матеріалі «Час оновлюватися! Лінійка Xerox для друку у CMYK+. Від Xerox® iGen5® до Xerox® Versalink® C8000W»). Якщо коротко, то Xerox працює у царині цифрового оздоблення вже понад 12 років. І першою спробою стали ЦДМ Xerox® Color® 800i/1000i, що давали змогу друкувати прозорим тонером.

У 2017 р. Xerox вдосконалила ЦДМ iGen® 5 Press, додавши можливість встановлювати п’яту друкарську секцію для друку синім, помаранчевим, зеленим, жовтим, білим чи прозорим кольорами. Основне завдання п’ятої секції – розширити кольорову гаму друку та збільшити кількість корпоративних (змішаних по системі Pantone) кольорів, які можна відтворити на iGen® 5 Press.

У легендарній вже Xerox® Iridesse™ Production Press дві додаткові секції. Одна секція встановлюється до кольорів CMYK, друга – після. Додаткові секції дають змогу наносити металізовані (срібний і золотий) тонери, прозорий тонер (лише через останню секцію). Відповідно, один металізований тонер можна наносити на папір під триадні фарби, і ця можливість дає змогу отримати цікаві ефекти та «перламутрові» кольори.

А інший додатковий тонер можна наносити поверх тріадних фарб. Одночасно використовувати два «срібла» або два «золота» в секції до і після CMYK не можна. А ось встановити два білих (в першу й останню секції) – цілком можливо.

Фактично, у Xerox® Iridesse™ Production Press об’єднані кілька технічних процесів:

  • нанесення криючих металіків та білого кольору;
  • друк декоративних елементів металізованими тонерами;
  • цифрове лакування для створення ілюзії обсягу або додаткових текстур.

У листопаді 2020 р. у Xerox® Iridesse™ Production Press було додано можливість друкувати новим флуоресцентним рожевим тонером на додачу до золотого, срібного, білого і прозорого.

 

Малюнок 1. Ієрархія ЦДМ Xerox з можливістю друку додатковими кольорами

У 2020 р. можливість друкувати додатковими кольорами було додано у ЦДМ, що перебувають в більш доступному ціновому сегменті. Опцією Xerox® Adaptive CMYK Plus сьогодні можна оснастити ЦДМ Xerox® Versant® х80 і Xerox® PrimeLink® 9070. Такий комплект можна встановити в одному з трьох варіантів: Xerox® Vivid Kit (золотий, срібний, білий і прозорий), Xerox® Fluorescent Kit (флуоресцентні блакитний, перпуровий і жовтий) або Xerox® Vivid + Fluorescent Kit (всі додаткові кольори).

Отже, провідне на ринку портфоліо Xerox Beyond CMYK надає професіоналам з друку всі можливості для вдосконалення цифрового друку – і застосувати його може хто завгодно: друкарня зі значними обсягами виробництва, стартапи, корпоративні офіси великих компаній тощо.

 

Малюнок 2. Beyond CMYK посилює вплив друку

Наприклад, можливості Xerox® Versant® 180/280 Press впродовж 5 хв. можна легко доповнити друком білим, срібним, золотим і прозорим тонерами, або налаштувати для друку флуоресцентними тонерами!

Всі картриджі з додатковими кольорами (на відміну від Xerox® Iridesse™ Production Press) встановлюються виключно на «своє» місце: Black змінюється на White, Blue – на Gold, Magenta – на Silver, Yellow – на Clear. У флуоресцентної конфігурації Black залишається, а замість блакитного, пурпурового та жовтого картриджів встановлюються їхні флюоресцентні аналоги.

В порівнянні з Xerox® PrimeLink® C9070 формула додаткових кольорів (VIVID) у Xerox® Versant® 180/280 Press була змінена з GWSC на WGSC, що дало змогу отримати більш щільний білий та покращити управління ним.

 

Малюнок 3. Вплив білого кольору

 

Малюнок 4. Переваги прозорого тонера

 

Малюнок 5. Натхнення металіками

Й нарешті 2020 р. корпорація Xerox представила Xerox® VersaLink® C8000W, кольоровий принтер ф. A3 з підтримкою білого тонера. Це найбільш компактне та економічне рішення в лінійці обладнання компанії для друку CMYK +.

У принтері реалізовано колірну формулу W-CMY: замість чорного тонера встановлюється білий з високою покривельною здатністю, який може використовуватися окремо або як нижній шар під кольорами стандартної тріади. Така технологія дає змогу друкувати на тонованих і прозорих матеріалах, бездоганно передаючи складні відтінки. При цьому основне зображення точно суміщується з підкладкою, бо білий тонер наноситься за один прохід з іншими кольорами.

 

Просте рішення складних завдань

Print+: Ігорю, у Xerox справді чудова лінійка устаткування з додатковими можливостями. А про які узагальнені складові користувацького досвіду рішень Xerox Beyond CMYK варто нагадати?

І. Х.: Наші рішення забезпечують просте вирішення таких задач:

Вимоги щодо Дизайну. В рамках пропозицій Xerox Beyond CMYK ми можемо автоматизувати процес додавання цифрового оздоблення без участі дизайнера або гарантовано друкувати все, що можна уявити і що було створено за допомогою дизайнера чи креативної агенції. ​

Масштабованість. Технологія Xerox Beyond CMYK в багатьох випадках дає змогу доповнити друк за допомогою додаткових кольорів на існуючій у друкарні платформі без потреби купувати нову ЦДМ. ​

Доступність вартості апгрейду. Адаптивні комплекти для PrimeLink® та Versant® х80 можна додати за чверть вартості автономного нового пристрою CMYK +. ​

Необмежена палітра використання. Жоден інший виробник ЦДМ не може запропонувати таку гаму кольорів, лаків, змішаних металіків, подібне розширення гами кольорів та різноманітності матеріалів для друку за допомогою технології однопрохідного цифрового друку, як це реалізовано у Xerox Beyond CMYK. ​

 

Естетика та емоції

Print+: Безумовно, провайдерів друкарських послуг можливості Xerox Beyond CMYK цікавлять власне як маркетинговий інструмент, щоб підвищити лояльність брендів. Повертаючись до згадуваного вище дослідження Keypoint Intelligence, інших подібних аналітичних матеріалів, наскільки важливе цифрове оздоблення для брендів?

І. Х.: Великі бренди завжди прагнули виокремитися, відбудуватися від конкурентів. За допомогою естетичних друкованих матеріалів та «сили дотику», вони цілком можуть захопити серця та розум своїх клієнтів та споживачів.

Як я вже згадував раніше, чимало замовників готові сплачувати за матеріали з додатковим оздобленням на 24-89% більше, ніж за звичайний CMYK-друк. Наразі ми спостерігаємо перехід від друку, який пропонує лише інформацію, подану у звичайний спосіб, до відбитка, який залишає незабутній вплив і посилює почуття.

Цифрові прикрашення створюють нетривіальне враження від бренду, враження, яке говорить про «преміум-клас» і «високу цінність». Золото та срібло (як і інші кольори, що розширюють палітру звичайного CMYK) додають відбитку блиску, насиченості, додаткового сенсу.

Xerox пропонує найкращі технології, які допомагають брендам покращити свій імідж. Наприклад, згадана вище Xerox® Iridesse® Production Press дає змогу друкувати продукти, що переливаються металевими відтінками, нашаровуючи металік за допомогою CMYK (і обладнання жодного конкурента не дозволяє отримати щось подібне). Важливо, що золото та срібло можна використовувати самостійно або поєднувати з White і Clear для досягнення спеціальних точкових ефектів за один прохід.

Можливості, які пропонує технологія Xerox Beyond CMYK, безмежні.

 

Малюнок 6. Комбіноване використання металіків

 

Малюнок 7. Флуоресцентні можливості

 

Рішення на різний бюджет і поступове масштабування

Print+: І ще раз, давайте наголосимо, чи дорого інвестувати в цифрове оздоблення у випадку з устаткуванням Xerox?

І. Х.: Очевидно, що поринути у світ друку додатковими кольорами може допомогти і компактний Xerox® VersaLink® C8000W, з білим кольором, він має цілком доступну вартість.

Як я вже зазначав, ще один досить простий шлях – можливість додати адаптивні комплекти для PrimeLink® та Versant® х80 за чверть вартості автономного нового пристрою CMYK +. Отже, зрозуміло, що купуючи зазначений пристрій з додатковими кольорами, користувач сплачує лише на 25% більше.

Звісно, Xerox® IridesseProduction Press – дорожчий, але й продукцію ця ЦДМ може виготовляти унікальну!

Всупереч поширеній думці, цифрове прикрашення — не таке вже й дороге. Але перш ніж інвестувати, ви повинні визначитися із рішенням для цифрового оздоблення, яке вам потрібно сьогодні, а також з тим, яке вам знадобиться у майбутньому. Вам потрібно добре розуміти, які пріоритети ваших клієнтів і яку цінність вони очікують отримати від цифрового оздоблення.

Ви також можете зв’язатися з Xerox Україна, щоб дізнатися більше про наші рішення та про те, як ми можемо допомогти вам розширити можливості друку за межі CMYK.

 

На часі

Print+: Наскільки важливе цифрове оздоблення для друкарень в умовах военного часу в Україні? І чи не завчасно говорити про відновлення та зростання ринку цифрового друку в Україні?

І. Х.: На мою думку, не зарано говорити лише про одне – поліграфічний ринок України вижив, він живе та відновлюється. Влітку 2022 ми спостерігали практично майже повне повернення минулорічних (2021/2022) обсягів друку (без урахування друкарень на тимчасово окупованих територіях, де ми фізично не можемо проводити операцій з підтримки наших замовників).

Щодо актуальності цифрового оздоблення в сучасних тимчасових умовах, то моє спостереження таке: креативність українських цифрових друкарень і замовників поліграфічної продукції зросла в рази! І в тому числі ця креативність зросла і щодо використання саме цифрового оздоблення.

Тому, я впевнений, все буде добре, і ринок BCMYK продовжуватиме свій неминучий розвиток!

Отримати зразки та спеціальну ціну