Сьогодні наша розповідь про родинну групу компаній DVE. Вона об’єднує п’ять відомих брендів, під якими продаються тканини та фурнітура, випускається широка номенклатура продукції − рюкзаки, валізи, домашні меблі, товари для активного відпочинку.
Після відкритої агресії з боку росії DVE на певний час припинила виготовлення комерційних замовлень та зосередилася на виконанні військових замовлень: бойових рюкзаків, транспортних сумок, підсумків тощо.
Компанія самостійно постачає тканину та задруковує її на власних потужностях. А надійним постачальником впродовж багатьох років для DVE лишається Media Print Ukraine. Йдеться як про сублімаційне устаткування з каландровими термопресами, так і про надійні лазери для розкрою тканини, УФ-принтери для брендування всього асортименту виробів тощо.

Про компанію

Компанія DVE заснована у 1994 році власником Єгором Долініним у Харкові. Майбутній підприємець мріяв мати сумку, щоб ходити на
заняття з плавання, але універсальний гарний виріб знайти не зміг, тому вирішив створити таку сумку самостійно. У 1994 році Єгор за-
початкував маленький швейний цех, який поміняв на свій власний легковик («ВАЗ 2109»). У цьому цеху підприємець почав відшивати
сумки.

Наступний важливий етап – заснування у 1995 році компанії Konstar. Тоді компанія DVE додала до виготовлення сумок напрямок
виготовлення фурнітури, а також почала займатися імпортом для власних потреб та продажем тканин з Китаю, Тайваню.
Сьогодні Konstar працює за чотирма основними напрямками: тканини, фурнітура, липучки, стрічки. Компанія постачає досить значний асортимент виробів для сумок, наметів, спецодягу, візків, рюкзаків, меблів, гамаків, ременів, валіз, крісел, взуття, спортивного одягу: поліамідні матеріали, стрічки, швейні нитки, липучки, застібки-блискавки, сітки Aermash, шнури, плівки, кедери, рамки, карабіни, півкільця, ґудзики.
Частина з цих виробів (ґудзики та пластикова фурнітура) виготовляється на власному ливарному виробництві.
Тканини проходять сертифікацію у відповідних лабораторіях у Черкасах або Харкові й отримують всі відповідні сертифікати якості.
Наприклад, тактичні рюкзаки для військових мають затверджені взірці, сертифіковані лабораторіями, й поки взірець не буде затверджено у лабораторії, а потім у Міністерстві оборони України, компанія не може брати участь у тендері.


Трохи пізніше, у 1998 р., з’явилася компанія Bagland. Сумки почали продаватися під власним брендом. Колекція ставала ширшою: до спортивних сумок поступово додалися шкільні сумки, молодіжні, міські. Під брендом Bagland продаються рюкзаки для інструментів, бананки, сумки, валізи.

Переважна частина продукції Bagland, яку замовляють споживачі, − це або чорні вироби, або вироби з принтами, а частка кольорових виробів у продажах – дуже мала. Це зумовлено споживацькими смаками – або непримітне та неяскраве, або, навпаки, яскраве та помітне.
У 2010 р. компанія опанувала виготовлення валіз з тканини (наразі Bagland має найбільше у Європі виробництво такої продукції). Крім того, Bagland є єдиною компанією в Україні, що на носить принти на валізи.
В останні роки DVE популяризує нові бренди Home Rest (компанія сама виготовляє кокони на виробництві у Лебедині), Have Rest (пластикові стильні валізи високого рівня), Born (аксесуари для прихильників активних видів спорту – сноубордистів, лижників і т.д.).


Have Rest пропонує валізи високої якості, з вбудованим павер-банком та USB-портом або вбудованими вагами, щоб заздалегідь знати масу багажу перед посадкою в літак. Крім того, компанія пропонує супутні аксесуари для подорожей: захисні чохли, органайзери, рюкзаки, павер-банки.


Відповідно в рамках групи компаній DVE працює сьогодні п’ять брендів (Konstar, Bagland, Home Rest, Have Rest, Born), і продукція повністю або частково виготовляється на власному виробництві у Лебедині Сумської області, де працює близько 300 швей, а також є дві друкарські ділянки.
Кожен з вказаних брендів має власну систему дистрибуції та, по суті, окремий Інтернет-магазин.

ТРАНСФОРМАЦІЯ ПІД ЧАС ВІЙНИ
Під час війни група компаній DVE значно трансформувалася.
Наприклад, на виробничому підприємстві компанії до війни працювало значно менше робітників, а тепер їхня кількість збільшилася втричі.
Перший рік після відкритого вторгнення росії DVE не виготовляла продукцію для власних брендів, зосередившись на військових
замовленнях. Це було досить непростим завданням, бо такі вироби мають бути виготовлені ідеально, згідно специфікацій, і не завжди
це виходило одразу.


Компанія потребувала додаткового устаткування: швейні спецмашини (до війни їх було дві, наразі – шістнадцять), які мінімізують похибки швей та професійних працівниць і можуть з високою точністю з'єднати деталі. DVE намагалася виготовити абсолютно всі замовлення, які надходили від військових, й налагодила виготовлення рюкзаків бойових індивідуальних, транспортних сумок індивідуальних та підсумків різних типів.


Виготовлення таких виробів пов’язане з друком. Тканина фарбується у колір Multiсаm та додатково виготовляються бірки з друком, які нашиваються всередині виробів, а також на їхній тильній стороні.
Поступово склади з продукцією власних брендів DVE спустошилися, тому компанія паралельно з виготовленням замовлень для військових повернулася й до виготовлення власної продукції.


Відповідно, друкарський парк DVE на повну потужність запрацював не лише на потреби військових, але й на друк та брендування виробів власних торговельних марок.


Паралельна робота над просуванням власних брендів та виконанням воєнних спецзамовлень потребувала додаткового виробничого устаткування – зокрема DVE посилила друкарський напрямок – збільшила кількість сублімаційних принтерів та каландрів, торік інсталювала УФ-принтер для брендування текстильних виробів.
Системним постачальником друкарського устаткування для DVE є Media Print Ukraine. Компанія-постачальник завжди допомагає вводити устаткування в експлуатацію, проводить фахове навчання працівників DVE, вчасно реагує на запити щодо сервісного обслуговування устаткування.

КОНКУРЕНТНІ ПЕРЕВАГИ
Є в DVE і конкуренти. Окремі компанії мають значний обсяг швейного виробництва, хтось з конкурентів працює лише по воєнних замовленнях. Інші можуть шити цивільні рюкзаки для власних брендів, але настільки широкого асортименту, включаючи валізи або товари для відпочинку, вони не мають.
Отже, одна з конкурентних переваг DVE в тому, що компанія не спеціалізується лише на військових замовленнях чи виготовленні
продукції власних брендів, а охоплює весь спектр.
А конкурентна перевага виробництва – можливість виготовити спецзамовлення «під ключ». У DVE може прийти замовник з різноманітними запитами. І йому не пропонують шукати тканину або де вишити: DVE виконує замовлення в комплексі, і таких комплек-
сних замовлень чимало.


Група компаній DVE готова залучати спецзамовлення «під ключ», від розробки дизайну до фінального виробу. Важливо й те, що DVE має власний штат технологів, більшість яких зі стажем роботи 15-20 років і вміють розробляти типові продукти. У свою чергу, дизайнери можуть адаптувати стильні дизайни. Тому DVE може допомагати бізнесам продавати або робити продукти для своєї компанії.


А ще до конкурентних переваг належать, звісно, власний імпорт тканин та самостійне виготовлення фурнітури (ці складові дають змогу пропонувати клієнтам гарні ціни). Компанія відливає фастекси – застібки для рюкзаків, а також іншу пластикову фурнітуру, а завдяки УФ-принтеру Mimaki UJF-6042MKII у групі компаній DVE навчилися брендувати деталі на рюкзаках (бігунки, фастекси). Це стає у нагоді при виготовленні спецзамовлень – як-от у випадку «Монобанку», для якого компанія наносила логотипи на всіх деталях та виробах, де було потрібно.


Зазвичай на маленьких партіях мало хто з конкурентів DVE може зробити так, щоб і бігунок був з логотипом, і фастекс. Майже кожне спецзамовлення сьогодні супроводжується брендуванням багатьох елементів, бо бренди дбають, щоб виріб підкреслював їхню індивідуальність.
Інстальований торік УФ-принтер Mimaki UJF-6042MKII забезпечує друк на бігунках, стрічках, також DVE наразі робить формовані рюкзаки, які дуже добре тримають форму з ПВХ-тканин. У найближчій перспективі DVE планує робити шаблонні рюкзаки. Йдеться про те, щоб нашити, наприклад, 1000 чорних рюкзаків без логотипу (бо клієнти просять схожі рюкзаки), а друк вже на готовому виробі за допомогою УФ-принтеру суттєво прискорить виробництво DVE.

Конкурентні переваги групи компаній DVE:
• весь спектр замовлень – військові, комерційні, для власних брендів;
• можливість виготовити спецзамовлення «під ключ»;
• власний імпорт тканин та самостійне виготовлення фурнітури (можливість здешевити вироби для замовника);
• можливість брендувати всі вироби;
• потужність виробництва – наприклад, понад тисячу
рюкзаків на добу.

Ну й, нарешті, ще одна важлива конкурентна перевага − потужність виробництва. DVE може виготовляти понад тисячу рюкзаків на добу!

ДО ДРУКАРСЬКОГО НАПРЯМКУ!
Самостійно брендувати власні вироби група компаній DVE почала з появою в асортименті шкільних рюкзаків (2005-2007 рр.) – сьогодні
компанія брендує все, крім чоловічих рюкзаків.
Друкарська ділянка DVE вкомплектована сублімаційними принтерами Mimaki TS100-1600, Mimaki JV300-160, трьома каландровими пресами Pengda PD-MOD85-1600, лазером Argon TSM (використовується для вирізання бірок), лазером для порізки тканини KASU, УФ-принтером UJF-6042MKII.


Виробництво компанії має дві локації, тому один плотер та два каландри працюють на одній локації, а інший плотер та один з каландрів на іншій. Плотер та каландр дають змогу виготовляти та друкувати усі потрібні деталі.


Таблиця 1. Технічні характеристики сублімаційного принтера Mimaki TS100-1600

Параметр

Значення

Друкувальна голівка

Дві п’єзоголівки Mimaki (2-х ступінчасте компонування)

Кількість дюз

1680х2 (3360), 840 дюз на колір

Змінна крапля

4-20 пл

Роздільна здатність друку

360, 600, 720, 900 dpi

Чорнила

Сублімаційні Sb614 (Bl, M, Y, K), 1 л

Макс. ширина друку

1610 мм

Макс. ширина рулону

1620 мм

Механічний підйом висоти друкарської голови

3,0/3,5 мм

Габарити, вага

2775x700x1475 мм, 166 кг

Друкарська ділянка DVE завантажена майже постійно, хоча це завантаження дещо нерівномірне. Наприклад, у березні одночасно виконуються замовлення для військових та власні, для шкільної колекції. Але плотери та каландрові преси активно завантажені
завжди, бо навіть якщо компанія щось не встигає шити, відбувається друк, потім вироби надходять на крой. Далі частини виробів проши-
ваються на спецмашинах, які поєднують деталі, де потрібна висока точність, і вироби збираються.

Йдеться про систему MOLLE (Modular Lightweight Load-carrying Equipment − модульне розвантаження спорядження). Ця система передбачає, що не використовується жодних гачків чи кліпс. Замість них − стропний ремінець для кріплення підсумків (PALS) та комірки у вигляді рядів, пришитих до спорядження. Їхні розміри стандартні — ширина стропи 25,4 мм відступ між швами комірок − 38,1 мм. Інтервал між рядами теж 25,4 мм).


***
Групі компаній DVE є ще, куди зростати.
Наприклад, можна подбати про розвиток експортної складової та й на внутрішньому ринку конкуренти не дають почуватися спокійно. Тож побажаємо цьому інноваційному бізнесу не зупинятися та надалі бурхливо розвиватися!