Майже безальтернативні для тих завдань, які на них покладають власники, ці універсали впевнено виконують виробничі завдання, здебільшого відповідаючи очікуванням. Ці плотери китайського виробника Hangzhou IECHO Science & Technology Co., Ltd. (Китай), постачання та введення в експлуатацію яких здійснив офіційний представник в Україні компанія «Мегатрейд», встановлені останнім часом у різних за спеціалізацією компаніях. Зокрема, CMYK Center (Київ) та «Кловер» (Вінниця) – це все ж компанії комерційного друку, хоча обидві останнім часом успішно увійшли у сегмент картонного паковання, натомість «ATTOLIS» (Дніпро) – вже тривалий час один з провідних в країні виробників картонного паковання значними накладами.

iEcho PK 0705: плотер, що спрощує життя виробникові малотиражного паковання

 

Відома друкарня «Кловер» (Вінниця) інвестувала у iEcho PK 0705, бо конче потребувала рішення для оперативної порізки коротких накладів картонного паковання та для роботи з ламінованим ПВХ. 
Поява цього різального плотера з автоматичними накладачем та викладом продукції та рухомим робочим столом суттєво спростила життя багатопрофільної друкарні, яка, починаючи з 2019 р. гучно заявила про себе в сегменті коротких та середніх накладів картонного паковання.

ПРО КОМПАНІЮ

Друкарня «Кловер» на ринку з 2014 р., а до цього засновник компанії Максим Дружинін працював здебільшого як посередник. 
Максим познайомився з Ігорем Вольфом, почав співпрацювати з друкарнею «Вольф». Поступово розширювалося і власне виробництво друкарні
«Кловер»: компанія опанувала друк креслень, великих форматів, дрібних цифрових замовлень. 
Сьогодні компанія «Кловер» є представником друкарні «Вольф» у Вінниці та загалом по Україні.
Друкарня має власне виробництво площею 1200 м² та два офіси у Вінниці, у ній близько 30 співробітників. Були намагання
відрити представництва в інших регіонах, але на заваді ставали спочатку COVID 19, а згодом повномасштабне вторгнення росії. 
Зокрема, представництво у Хмельницьку Максим Дружинін відкрив напередодні вторгнення, 1 лютого 2022 р.: йшлося як про філію друкарні «Вольф», так і філію друкарні «Кловер».
Компанія «Кловер» має значний комплекс устаткування. ЦДМ Konica Minolta bizhub PRESS C7000 та дві Konica Minolta AccurioPrint C3070L для цифрового друку («дивилися у бік Ricoh, але поки не змінили постачальника, дві ЦДМ на клік-контракті – цілком досить»), Riso GR 3770, ріжучий плотер Mimaki JV33 160, преси ML-750,
ZHHJ720A, БПП-75 для гарячого тиснення, лазер для порізки.

Для виготовлення комерційної продукції застосовуються, крім ЦДМ, ламінатор Foliant 520, різак Polar 78 ED, дротозшивна машина БШП-4, фальцювальник, вертикальна листопідбірна машина Horizon VAC-100a, календарна напівавтоматична лінія чеського виробництва для пробивки та навивки пружини. 
Має компанія «Кловер» інженерні плотери Canon TM-200 та Canon TM-300, сувенірний УФ-принтер Mimaki UJF-3042FX, комплекс обладнання для виготовлення футболок та кепок, кружок, іншої сувенірки – зокрема термопреси Schulze Blue PRESS Line Cap, вакуумний Grafalex ST-3042 (SZM-3D), Amazon MAX-HOVER.

ВИЗНАЧАЛЬНЕ РІШЕННЯ

За складних часів компанія не стагнувала, а навпаки розвивалася.Незадовго до початку епідемії COVID, наприкінці 2019 р., Максим Дружинін та керівник друкарні Максим Безкоровайний вирішили виготовляти невеликі коробки з віконцем та ламінацією
спеціальною харчовою плівкою для доставки ролів. Відповідно,компанія придбала тигелі, ламінатор YDFM-720 і почала налагоджувати процес. У січні-лютому 2020 р. почали надходити перші замовлення. З початком коронавірусу обсяги замовлень коробок збільшилися, бо вже були налагоджені певні контакти, та почала працювати реклама. Компанія «Кловер» стала виготовляти також коробочки під шаурму, піцу, локшину. Згодом компанії вдалося розвинути напрямок паперових пакетів – серед замовників здебільшого відомі ювелірні бренди «Голдмастер», «Діадема», «Золотий вік», «Мальва». Чимало паперових пакетів виготовляється й для магазинів, що продають електроніку. Значні наклади паковання компанія «Кловер» замовляє у друкарні «Вольф» в аркушах, а післядрукарські роботи виконує в 
себе: ламінує, ріже, висікає, збирає, склеює. 
Сьогодні в компанії «Кловер» не бракує замовлень. Вони розписані на декілька місяців, і є коло постійних клієнтів, що замовляють коробки та паперові пакети. А для полегшення цього процесу компанія нещодавно придбала новий різальний плотер iEcho PK 0705 Plus.
                      

                                                

Друкарня «Кловер» має сайт https://clover.com.ua/, налаштований на приймання замовлень онлайн, також просуває послуги у Facebook, Instagram, але потужну рекламу про себе не дає, бо трапляються періоди, коли має настільки багато замовлень, що фізично не встигає обробити їх та віддати клієнтам.

ПЛОТЕР, ЩО СПРОЩУЄ ЖИТТЯ

Раніше компанія «Кловер» виготовляла прототипи коробочок на лазері. Він, звичайно, призначений для порізки більш міцних матеріалів (акрилу та фанери), а при порізці паперу опалює краї. 
Отже виготовляти прототипи (1-2 шт.) він ще давав змогу, але короткий
наклад зробити через опалені краї не було змоги. Післяпридбання iEcho PK 0705 Plus життя компанії спростилося. Максим Дружинін побачив iEcho PK 0705 Plus на виробництві друкарні «Вольф» й запитав, де вони його замовили. І одразу замовив у «Мегатрейд» собі такий самий. Звісно, фахівець подивився, який формат плотера, на що спроможний тангенційний ніж, подивився відео на Youtube. В компанії було чимало замовлень на короткі наклади коробочок, а iEcho PK 0705 Plus саме і дає змогу виготовляти наклади від однієї коробочки. 
Плотер компанія придбала у повній комплектації, навіть з V-подібним ножем, але ним ще не користувалися. iEcho PK 0705 Plus 
не вкомплектована комп’ютером, проте компанія «Кловер» одразу придбала стаціонарний, більш потужний, ніж вбудований на iEcho PK 
0705 Plus: Максим Безкоровайний зазначає, що так навіть зручніше, за подібним принципом працюють ЦДМ або лазер, де замовлення 
все одно надсилаються на машину зі стаціонарного комп’ютера, бо на вбудованому незручно виміряти, дивитися та точно управляти 
друком чи порізкою замовлень. 
Інсталяція відбулася в цілому нормально, а вже потім по Zoom та телефоном фахівці постачальника, компанії «Мегатрейд», провели додаткове навчання. З огляду на те, що для компанії «Кловер» це був не перший ріжучий плотер (компанія має ріжучий плотер Graphtec CE5000-120/6000, автоматичний листовий ріжучий плотер Vulcan SC-350 для роботи з плівкою), досвід їхнього впровадження у виробництво допоміг компанії швидше опанувати роботу iEcho PK 0705 Plus.
Альтернативи iEcho PK Plus Максим Дружинін не бачить, бо плотери з плоским робочим столом – це трохи інша історія. 

   

                                                                          

ДОСВІД ЕКСПЛУАТАЦІЇ 

iEcho PK 0705 Plus фахівець обрав, бо в компанії «Кловер» є потреба працювати у форматі В2. І, до речі, заявлений розмір 700х500 
мм, який постачальник декларує як максимальний, може бути, за словами власника друкарні «Кловер», збільшено на 20-30 см: реально може бути 800х550 мм чи 750х600 мм. Бо в компанії було декілька великих розкладок, і гадали – вийде чи не вийде, вийшло! 
Щоправда довелося вирізати дизайнерський папір для кашировки до картону по контуру, без міток. 
Наявність iEcho PK 0705 Plus дає змогу оперативно виготовляти як коробки з крейдованого картону, так і з ламінованого ПВХ, 
бігувати товстий палітурний картон. У друкарні «Кловер» є замовники, що продають парфуми. 
Відповідно, їм для зразків треба 50-100 коробочок: це досить замала кількість навіть для тигеля, не кажучи вже про стоп-циліндр. 
Якщо виготовляти штамп вартістю 5 тис. грн для 50-100 виробів, їхня собівартість буде космічною. А за допомогою iEcho PK 0705 Plus 
при виготовленні, наприклад, 10 накладів коробочок по 50 шт. одиниця продукції обходиться замовнику у 15-20 грн − втричі дешевше, ніж на тигелі. 
Наступні наклади зазвичай вже довгі та висікаються або на тигелі, або на стоп-циліндрі (понад 10 тис. примірників). Більш промислові висікачі сьогодні компанії і не потрібні, бо друкарня «Кловер» не має настільки довгих накладів: здебільшого розміщують замовлення від 50 коробочок до 10-15 тисяч. Та й фальцювальносклеювальної машини компанія не має, як і більшість компаній в Україні (крім тих, хто виготовляє паперове паковання у промислових масштабах), тому чимало роботи з виготовлення коробочок виконується вручну. 
Отже, iEcho PK 0705 Plus допомагає швидко та якісно робити дрібні наклади – до 100-300 примірників. Сьогодні друкарня 
«Кловер» може оперативно виготовляти зразки (1-2 коробки), малі наклади. Змінилися швидкість та зручність виконання робіт, а у ручному режимі компанія може обробляти навіть більший за задекларованого виробником формат.
 

                       

ЛАНДШАФТ РИНКУ

Коли компанія «Кловер» почала розвиватися (сьогодні може витримати мінімальні коливання ринку та падіння обсягів, бо має власні потужності), відповідно й колеги по бізнесу стали придивлятися до неї, купують таке саме обладнання. «І це приємно, бо хлопці розвивають ринок поліграфії та реклами. І це дуже добре», −вважає Максим Дружинін. 
У Вінниці не досить багато потужних офсетних машин, буквально декілька. Більшість друкарень дрібні, оснащені БФП або лайтовими ЦДМ та працюють на перезамовленнях. Є, за словами Максима, у нього та колег замовлення і на вивіски, і на банери, і на доставку, й обсяги зростають. І під час війни не відбулося значне падіння обсягів.
А от падіння обсягів офсетного друку в місті відчутне, бо вже не друкуються візитівки, листівки, флаєри, певні брошури, каталоги на PUR-клей, які раніше замовляли шаленими партіями аграрії. 
Скоротилися й наклади. Наприклад, у друкарні «Кловер» ювелірні компанії завжди замовляли наклади у 10-20 тисяч пакетів, тепер – по 3-5 тис., але постійно. Їх можна зрозуміти, бо замовники не знають, що буде завтра, і чи будуть у них продажі. Це ж саме − в сегментах доставки ролів та суші. Цікаво, що для друкарні «Кловер» працювати з короткими накладами якраз зручніше, бо на коротких повторюваних накладах маржинальність збільшується. 
За великим рахунком, зазначає Максим Дружинін, проблем з залученням замовлень немає. Але є проблема з людьми. Бо нема кому працювати: бракує й виробничників, й менеджерів з продажу: 
«Коли є виробництво, персонал, компанія виготовляє якісний продукт за нормальною ціною. І тут навіть реклама не потрібна, до тебе самі приходять». 


Максим Дружинін, власник друкарні «Кловер»
«Треба рухатися. Не вішати носа, бо почнеться стагнація. 
Якщо не розвивати в ці складні часи бізнес та не сплачувати
податки, що є обов’язковим, то виникнуть проблеми. А розвиток бізнесу – це робочі місця, сплата податків, якійсь обіг. 
Підприємці допомагають країні прокладати шлях до Перемоги. 
Без сплати податків економіка не буде розвиватися, бо весь час жити на одних дотаціях – не вихід. Тому наполягаю, щоб всі працювали, розвивалися. Так, це ризик, бо незрозуміло, що буде завтра.
Але уявіть – Перемога, і як будуть жалкувати ті, хто нічого не робив! А ті, хто розвивався, ще потужніше побіжать вперед».

ІНВЕСТИЦІЇ ТА ПЛАНИ 

Компанія «Кловер» інтенсивно інвестує гроші в устаткування. Крім плотера iEcho PK 0705 Plus, компанія останнім часом придбала ще декілька одиниць устаткування. 
Наприклад, напівавтоматичний ламінатор Comfi Sagitta 76 із самонакладачем з розділенням ламінованої продукції, бігувальний 
пристрий Morgana 50 Pro, тигель для тиснення TYMK 750.
Також друкарня «Кловер» придбала флексографічну повноколірну машину для друку на паперових пакетах, коробках, гофрокартоні для коробок для піци (постачальник Fresco). Перевага машини в тому, що вона може працювати з матеріалами завт. до 12 мм. Відповідно, може наносити зображення безпосередньо на коробки для піци. Але крафтові пакети, коробки з-під піцци, коробки з гофрокартону для доставки різної продукції, саше. Друкарня «Кловер» друкуватиме на новій машині на крафті, папері й на картоні (гофро-, та одношаровому).

Термінова, цілком зважена заміна

У CMYK Center виникла термінова потреба в пік новорічного сезону замінити планшетний плотер Graphitec, що вийшов з ладу. Плече підставила компанія «Мегатрейд», вчасно запропонувавши iEcho PK 0705 Plus.

ПЕРЕДІСТОРІЯ

Останній час з власниками компанії CMYK Center ми спілкувалися, коли вони восени 2021 р. придбали кольорову ЦДМ.
Нагадаємо, що CMYK Center швидко увійшла до кола провідних компаній ринку оперативної поліграфії Києва. Компанії вдалося масштабувати друкарське виробництво та вчасно синхронізувати можливості парку ЦДМ та післядрукарського устаткування.
Керівники CMYK Center Денис Рєзніков та Дмитро Лопата мають значний досвід роботи у поліграфії. А перетнулися фахівці у компанії «Мегаполіграф», де Деніс працював керівником репроцентру та комерційним директором, а Дмитро обіймав посаду начальника виробництва.
Після відвідання drupa 2016 майбутні підприємці вирішили відкрити власну справу й у 2017 р. створили CMYK Center. Компанія швидко знайшла своє місце на ринку оперативного друку, має потужний парк друкарського устаткування з чотирьох ЦДМ. Коло клієнтів CMYK Center розширялося, й обсяги суттєво зростали.
CMYK Center має парк постпресу, достатній для виконання більшості замовлень оперативної поліграфії: різак Polar 76, ламінатор YDFM-720, біговка Nagel та фальцовка Stahl, ручні біндери Renz для скріплення на пружину.

Дмитро Лопата, співзасновник CMYK Center «Я гадав, що китайський плотер буде набагато гіршим, але реально за співвідношенням «ціна-якість» все досить адекватно. Щодо інсталяції жодних питань не було: привезли, встановили, приїхав сервіс. Провели невеликий інструктаж для співробітниці. Все зрозуміло, якихось проблем або питань поки не виникало»

Напрямок порізки, який нас цікавить в рамках цього матеріалу, донедавна був представлений двома ріжучими плотерами для просічки самоклейної етикетки (рулонний Graphtec 40 без автоподатчика, Jaguar DCC з автоподатчиком), планшетний плотер Graphtec 2000 (для просічки паперу, картону та інших матеріалів).
CMYK Center практикує індивідуальний підхід до кожного клієнта. Багато чому навчив й карантин 2020 року. Після нього CMYK Center намагається виходити на кінцевого замовника (хоча і з рекламними агенціями теж працює досить ефективно).
CMYK Center надає послуги друку багатьом невеликим підприємствам, які потребують різноманітної продукції (наліпки, етикетки, рекламна поліграфія тощо). CMYK Center допомагає компаніям цієї категорії розвивати власний бренд, використовуючи свій досвід (фахівці не лише роз’яснюють певні нюанси, але й допомагають вдосконалити продукт). Корпоративні замовники сприймають таке ставлення й «тримаються» за CMYK Center, відповідно, це дає змогу виконувати замовлення з більш високою додатковою вартістю.
Чимало клієнтів CMYK Center виготовляють продукти, які можна продавати онлайн – а це постійна потреба у пакованні та етикетці.
Тому обсяги замовлень таких клієнтів під час «ковідної» кризи майже не зменшилися, а подеколи й збільшилися.

ПІСЛЯ ВТОРГНЕННЯ

Як і у багатьох компаній, на початку повномасштабного вторгнення у CMYK Center робота призупинилася. Місяць компанія не працювала, частина співробітників виїхала, частина перебувала по домівках. Наприкінці березня, коли загарбників відкинули від Києва, замовники знову почали телефонувати, і робота поступово відновилася. Кілька місяців CMYK Center працював в напруженому режимі, але згодом більшість співробітників повернулася, й відновилася робота у нормальному режимі. Блекаути компанія пережила, придбавши генератор – працювали без перебоїв. Разом з постачальником ЦДМ провели тестування роботи кольорових та монохромної ЦДМ на генераторі, але навіть і такої потреби не було, бо ЦДМ швидкі, й наклади встигали видрукувати, коли було світло.
У 2023 р., за словами Дмитра Лопати, був більш жвавим: коли ситуація після блекаутів більшменш стабілізувалася, замовники «ввімкнулися». Порівняно з 2022 р., у 2023 р. у CMYK Center відчули передноворічний бум, що почався ще у листопаді: отже, два місяці інтенсивної роботи! «Ми не позиціонуємо CMYK Center як друкарню, що виробляє календарі, але збільшення попиту на передноворічну продукцію було помітним. Навіть після 15 січня цей відголосок відчувався через збільшення традиційної для цього періоду кількості замовлень», – зазначає Денис Рєзніков.
І наразі у CMYK Center немає зменшення обсягів виробництва, бо деякі друкарні позакривалися. Всі замовники повернулися, та з’явилося чимало нових.
У CMYK Center навіть збільшилася кількість замовлень: через невизначеність ситуації, бо деякі замовники раніше могли планувати та друкувати більші наклади офсетом, а тепер нема змоги планувати настільки наперед, тому кількість замовлень цифрового друку збільшується. Дмитро Лопата каже, що відсоток замовників, які раніше замовляли офсетні наклади, а тепер цифрові, визначити складно, але їх не бракує.

ЗМІЦНЕННЯ ПЛАКАТУ ДЛЯ ПЛОТЕРНОЇ ПОРІЗКИ

Дмитро Лопата зазначає, що під час війни збільшилися обсяги замовлень, пов’язаних з плотерною порізкою.
Раніше CMYK Center різав щільні матеріали та виконував наскрізну порізку на планшетному плотері Graphtec 2000 з вакуумним столом, але перед Новим роком вийшов з ладу оптичний датчик, що вимірює мітки для точної порізки. Керівники CMYK Center зв’язалися з постачальником обладнання і коли почули терміни надходження датчика, зробили висновок, що треба шукати додатковий плотер.
Про iEcho PK 0705 Plus у компанії розмірковували давно, але війна відтермінувала плани. Власники CMYK Center зв’язалися з постачальником, компанією «Мегатрейд», офіційним представником в Україні Hangzhou IECHO Science & Technology Co., Ltd. (Китай), обговорили різні можливості придбання плотера, визначили найкращий варіант. Плотер був в наявності, інсталяція відбулася досить швидко.
Ключовими очікуваннями власників CMYK Center були автоматизація (iEcho PK 0705 Plus має самонакладач, може зчитувати замовлення по штрихкодам тощо) та швидкість. iEcho PK 0705 Plus має базову конфігурацію різальних інструментів
(флюгерний та осцилювальний ножі, інструменти для надсікання Kiss-Cut, бігувальне коліщатко), а от спеціальний інструмент V-Cut, який робить на палітурному картоні V-подібну канавку, щоб можна було складати якісну коробочку, CMYK Center поки не замовляла.
Коли порізка матеріалів відбувалася на Graphtec 2000, оператор мав постійно перебувати біля плотеру, бо треба покласти, зняти листи, забрати порізану продукцію і покласти нові листи. Наразі оператори більш вільні, можуть займатися іншою справою.
Всі фахівці постпресу (це переважно дівчата) у CMYK Center – універсальні, їх навчають працювати на всьому обладнанні, крім гільйотини та ЦДМ.

ДОСВІД ЕКСПЛУАТАЦІЇ

У CMYK Center насамперед ріжуть на iEcho PK 0705 Plus картон, ламінований та неламінований крейдований папір, самоклейні матеріали, якщо треба прорізати наскрізь. З часом в компанії прийдуть до розширення асортименту матеріалів, з яким працює плотер, бо були вже відповідні запити: iEcho PK 0705 Plus може обробляти матеріали завт. до 6 мм.
У CMYK Center тестують порізку насамперед тих матеріалів, що зустрічаються в замовленнях клієнтів: спробували, наприклад, працювати зі звичайним гофрокартоном.
Чи змінилося щось при роботі з замовниками після появи iEcho PK 0705 Plus? Насправді, ні, бо й раніше замовники CMYK Center знали, що в компанії є плотер, який висікає наскрізь. Наразі компанія просто повідомляє, що придбала ще й iEcho PK 0705 Plus, який може просікати матеріал до 6 мм завтовшки. Проте очевидно, що iEcho PK 0705 Plus ріже швидше за Graphtec 2000 − це можливість прискорити виготовлення продукції для замовників.

ПРО РОБОТУ З «МЕГАТРЕЙД»

Перед придбанням ЦДМ Xerox Versant 4100 керівники CMYK Center дивилися Ricoh Pro C7200x. Тоді ця ЦДМ не відповідала певним запитам CMYK Center, а машину іншого постачальника компанія вже мала і просто придбала більш потужну ЦДМ того ж виробника.
І от нова, цього разу результативна співпраця з «Мегатрейд». iEcho PK 0705 Plus трохи складніший в управлінні, ніж Graphtec 2000, де треба просто запустити файл з ілюстратора. З iEcho PK 0705 Plus треба трохи часу, щоб зрозуміти, що натискати та як працювати. В CMYK Center вже троє людей можуть працювати з новим плотером: одна дівчина навчилася та передала свій досвід…

ПЛАНИ

Власники CMYK Center мали чимало планів з розвитку, й вони залишаються, але напевно їх доведеться реалізовувати вже після Перемоги. «Ми знаємо, що хочемо, куди рухатися, але виходячи з ситуації, просто не можемо вповні свої плани реалізовувати. Бо інвестиції чималенькі», – зазначає Денис Рєзніков.

Провідний виробник картонного паковання вирішує питання виготовлення коротких накладів

Один з провідних виробників картонного паковання компанія ATTOLIS з Дніпра наприкінці минулого року сформувала, так би мовити, комплексне рішення для оперативного виготовлення малих накладів картонного паковання у складі ЦДМ з додатковими кольорами, планшетного плотера та плотера iEcho PK 0705 Plus з рухомим робочим столом.

ПЕРЕДІСТОРІЯ

Компанія ATTOLIS створена у 2000 р. й виробляє індивідуальне паковання з картону, гофрокартону та палітурного картону, друкує якісну поліграфію, виготовляє фірмові конверти та папки, брендує папір тіш’ю та атласну стрічку.
Компанія ATTOLIS – один з найвідоміших на ринку України виробників паковання з палітурного картону, для пластикових карт, продуктів харчування, кондитерських виробів, дитячих товарів, одягу, взуття, текстилю, посуду, медичних товарів, техніки, косметики, ювелірних виробів, шоу-боксів, паперових пакетів, кашируваних коробок.
На виробничих майданчиках ATTOLIS встановлене потужне устаткування, що дає змогу виробляти фірмове паковання та поліграфію високої якості з різними техніками післядрукарської обробки: висічкою, фальцесклеюванням, кашируванням, фальцюванням тисненням, УФ-лакуванням.
Багаторічний досвід та професійне обладнання дають змогу ATTOLIS виконувати повний цикл виробництва паковання та поліграфії будь-якого рівня складності.
За словами комерційного директора друкарні ATTOLIS Євгена Ніколенка після відкритого вторгнення росії знадобився деякий час, щоб зрозуміти, хто з персоналу залишився в країні та готовий працювати, де брати сировину, чи готові замовники та взагалі компанії в Україні продовжувати працювати та замовляти паковання та поліграфію.
Тож впродовж часу «невизначеності» компанія друкувала практично лише патріотичну поліграфію для бажаючих на безоплатних умовах. Десь за місяць стало зрозуміло, що весь офісний персонал залишився у Дніпрі та готовий працювати. «Персонал офісу (адміністрація, комерційний, фінансовий, транспортний відділи) залишилися працювати в повному складі, але скоротилася кількість працівників на виробництві – частина поїхала за кордон», – зазначає Євген Ніколенко. «З літа 2022 р. ATTOLIS працює стабільно 5 днів на тиждень. У вересні компанія встановила потужний генератор, за допомогою якого можуть працювати без перебоїв все виробництво і офіс, – зазначає Євген Ніколенко. – Працюємо настільки ефективно, наскільки це можливо».
Найбільш популярним напрямом діяльності друкарні ATTOLIS й за умов відкритої агресії лишається виробництво паковання – картоннихта гофрокартонних коробок, особливо кашируваного паковання, паковання для карток.
Вдалося зберегти й експортну складову, і сьогодні компанія працює на експорт майже в тих самих обсягах, що і до війни.
Натомість компанія ATTOLIS стикається з певними труднощами через те, що іноземні замовники не готові брати на себе транспортну складову і проводити розрахунки, доки товар не виїде з території України (але ці питання в компанії готові брати на себе).
Злагоджена співпраця комерційного відділу та виробництва, гнучкість у роботі з замовниками та постачальниками – такими бачить основні конкурентні переваги ATTOLIS Євген Ніколенко.

ПОСИЛЕННЯ НАПРЯМКУ ВИГОТОВЛЕННЯ ПРОТОТИПІВ

Здавалося б, навіщо потужному виробникові картонного та гофропаковання інвестувати в різальне обладнання, розраховане здебільшого на обробку малих та середніх накладів картонного па- ковання? Насправді – резонів дуже багато:

виготовлення тестових зразків та прототипів (власники брендів намагаються спочатку виготовити виставкові примірники або дрібні невеликі наклади паковання для тестових партій продукції). Раніше компанія ATTOLIS замовляла одиничні примірники паковання на стороні, які не завжди точно відтворювали майбутнє паковання, доводилося робити додаткові штампи, цикл подовжувався;

підтримка діяльності власних конструкторів-технологів та дизайнерів замовників, які розробляють для замовника прототипи паковань, а потім в тісній координації з клієнтами адаптують запропоновані дизайни до форми майбутньої коробки. Компанія ATTOLIS надає замовнику повну послугу – отримує, умовно кажучи, пляшечку під косметику, самостійно її обміряє, пропонує паковання з конструкцією, певними вкладишами. Вирізає все це на iEcho PK 0705 Plus та після узгодження, дизайнери замовника адаптують під цю конструкцію макет;

виготовлення коротких партій паковання (сьогодні чимало клієнтів потребують паковання для значної номенклатури виробів, серій продуктів, але дуже короткими накладами).


Паралельно з інсталяцією плотера, що використовується для просічки самоклейних матеріалів та iEcho PK 0705 Plus в компанії ATTOLIS відбулася інсталяція потужної ЦДМ з можливістю друку двома білими та металіками, а також прозорим тонером. Увесь цей комплекс власне і розглядається менеджментом підприємства як додатковий напрямок діяльності, спрямований на виготовлення прототипів та коротких накладів картонного паковання та наліпок.

Євген Ніколенко, комерційний директор компанії ATTOLIS
«Ті варіанти плотерів, що я бачив в рамках виставок, заходів, відвідуючи підприємства колег, не демонстрували якісні результати роботи по пакованню. Що ж до iEcho PK 0705 Plus – достойна якість за прийнятні гроші»

Сьогодні компанія здатна, наприклад, отримати замовлення на сорок накладів по двадцять коробочок у понеділок, а у вівторок вранці відвантажити їх львівському клієнту.

Ще одне важливе питання, яким опікується Євген Ніколенко: допомога стартапам, які мають всі перспективи вирости в більш потужні компанії («вирощування крупних замовників з малих»). Власне на виконання цього завдання й спрямований комплекс устаткування у складі ЦДМ для друку CMYK і чотирма додатковими кольорами, а також різального плотера iEcho PK 0705 Plus та популярного в Україні планшетного різального плотера (Attolis здебільшого використовує його для порізки самоклейних матеріалів).

Чотири компанії, з якими «Атолліс» почав співпрацювати з початком повномасштабних воєнних дій замовляли спочатку короткі наклади – по сто коробочок та інструкцій, 50 візитівочок, 100 листівочок: сьогодні ці компанії виросли до досить значних обсягів.

ВИБІР ТА ПРИДБАННЯ ПЛОТЕРУ 

Прагнучи забезпечити виготовлення прототипів та коротких накладів та полегшити життя власному виробництву, технологам та конструкторській групі, керівник друкарні ATTOLIS серйозно замислився над зміцненням післядрукарського парку для порізки самоклейних матеріалів та картону/гофрокартону.
Звісно компанія ATTOLIS має потужні тигелі для висічки картонного паковання, але це – вихід для великих накладів. Проте, обробка коротких та одиничних накладів потребувала радикального вирішення.
Можливо, компанія рівня Attolis могла зазіхнути на щось на кшталт Zund або Mimaki з плоским столом, але врешті надала перевагу більш простим рішенням.
Спочатку на виставці Rex компанія придбала плотер з плоским робочим столом (Євген Ніколенко називає це «імпульсивною покупкою»), який здебільшого використовується сьогодні для висікання самоклейних матеріалів, подеколи досить довгими накладами.
Під час тієї самої виставки Rex Євген Ніколенко відвідав демозал компанії «Мегатрейд», де всебічно протестував плотер з рухомим робочим столом iEcho PK 0705 Plus щодо роботи з картоном та гофрокартоном.
Під час вибору плотеру для роботи з картоном (пробні експериментальні наклади, конструкторські розробки та короткі наклади для стартапів та постійних замовників) фахівець розглядав лише варіанти невеликих плотерів з рухомим робочим столом.
Фахівець взяв певну паузу, але вже за місяць, на початку грудня 2023 р. компанія придбала iEcho PK 0705 Plus у базовій конфігурації (флюгерний та осцилювальний ножі, інструменти для надсікання Kiss-Cut, бігувальне коліщатко), а також з додатковим V-подібним ножем для підрізування картона під кутом 45° для чіткого суміщення країв майбутнього паковання. iEcho PK 0705 Plus встановлено на ділянці, де розміщений керуючий сервер, тому всі роботи запускаються з цього сервера, і вбудованого комп’ютера з дисплеєм компанія ATTOLIS не замовляла.
Після впровадження різального устаткування в компанії ATTOLIS глобально змінилися терміни надання замовникам дослідних зразків та коротких накладів.

ОЧІКУВАННЯ ТА ПЛАНИ

«Чекаємо на Перемогу України, повернення всіх окупованих територій, українців додому, на підвищення інвестиційної привабливості та, як наслідок, розвиток бізнесу в Україні, якому будуть потрібні якісна поліграфія та паковання», − зазначає Євген Ніколенко, який, попри війну, планує подальші інвестиції в устаткування.

***

Для компанії ATTOLIS це був перший досвід роботи з «Мегатрейд»: «Компетентні фахівці, грамотні інженери». Євген Ніколенко зазначає, що оскільки в компанії значна номенклатура не лише ЦДМ, але й постдрукарського устаткування, ATTOLIS розглядає варіанти співпраці з «Мегатрейд» у майбутньому.