Друкарня є частиною та виробничою базою одного з провідних операторів сегменту Web-to-Print в Україні vizitka.com. На сайті цього відомого оператора в сегменті поліграфії-онлайн можна замовити візитівки, фотокниги, етикетки та пакування, різну комерційну поліграфію (від листівок та флаєрів і до пластикових карток), рекламно-сувенірну продукцію, широкоформатний друк, друк на текстилі, аркушевий друк, в т.ч. з об’ємним лаком, та друк в аркушах.
Інтернет-друкарня vizitka.com працює на поліграфічному ринку з 2010 року. Започатковано друкарню було у Симферополі (АР Крим). Першими цифровими друкарськими машинами, на яких працювала vizitka.com, були Konica Minolta bizhub PRESS С6000 та Konica Minolta bizhub PRESS С7000. Починала друкарня здебільшого з друку простої акцидентної продукції – візитівок, листівок, флаєрів.
У 2014 р. компанія відкрила філію у Києві: на неї було перенесено частину обладнання та інстальовано додаткові ЦДМ Konica Minolta. Згодом дві ЦДМ замінили новішими та інсталювали ще одну ЦДМ того ж виробника.
Основними видами продукції на той момент були візитівки та фотокниги (новий тоді напрямок для vizitka.com). Ці продукти й сьогодні лишаються найбільш популярними, але компанія у значній кількості друкує й іншу поліграфічну продукцію (журнали, брошури, календарі тощо), набуває дедалі більшої популярності виготовлення наліпок. В окремі періоди на співвідношення замовлення різних видів друкованої продукції впливає сезонність.
Після початку відкритої агресії робота vizitka.com припинилася лише на місяць. Поступово замовники відійшли від шоку та почали розміщувати замовлення через сайт. Тому компанія відновила роботу, спочатку працюючи неповним складом. Частина людей виїхала за межі України, під час рестарту друкарні працювали лише керівниця Наталя Горелкіна, друкар, різчик та палітурник.
Спочатку виходили дві доби на тиждень, а с середини травня 2022 р. відновилася повноцінна робота. Ближче до новорічного сезону компанії вдалося повернути довоєнні обсяги. «На мій подив, ми виготовляли у 2022 р. чимало випускних книжок. Виник навіть певний колапс через брак людей, і довелося залучати додаткових фахівців на палітурні роботи», – згадує Наталя Горелкіна. От так, саме починаючи з сезону випускних, vizitka.com поступово вийшла на відновлення обсягів.
Наталя ділиться спостереженням, що під час вимкнень світла стали більше замовляти листівок та флаєрів, отже, офлайн реклама користувалася більшим попитом. vizitka.com вчасно придбала генератор, й сьогодні питання автономного постачання електроенергії не є для компанії критичним, хоча змоги одночасно під’єднати все обладнання немає: коли немає світла, компанія працює на лінії, під’єднаної до генератора.
В компанії, по суті, реалізовані декілька технологічних циклів: з виготовлення фотокнижок, комерційної поліграфії, наліпок та малотиражного картонного паковання, пакетів (з порізкою на iEcho PK 0604 Plus). Виготовлення окремих видів продукції (наприклад, друк паперових пакетів) друкарня vizitka.com опановувала вже під керівництвом Наталії Горєлкіної.
Найбільше задоволення, за словами Наталії, приносить виготовлення продукції на кшталт фотокнижок, та й замовники долучаються до створення макетів на сайті vizitka.com й, отримуючи готові книжки, насолоджуються результатом. Компанія виготовляє як звичайні, посторінкові, фотокниги у твердій палітурці, так і панорамні класичні фотокниги з розворотами «батерфляй» на 180°, без пластикової прошарки, в асортименті – випускні фотокнижки, фотопланшети-він’єтки тощо.
«Фотокниги – це класичний продукт, який приємно робити й виробникові, й клієнтові долучатися до його створення. Це не формальні візитки, а складний емоційний продукт», – зазначає Наталя Горелкіна.
Компанія запровадила повний цикл виготовлення фотокниг на власній базі. Щоправда, для виготовлення твердої палітурки з обладнання використовується лише кришкоробний стіл, а більшість операцій зі створення палітурки 7бс виконується вручну.
Цього року сезон випускних книжок розпочався вже у квітні (хоча, по суті, ці вироби замовляють цілий рік, просто обсяги можуть коливатися).
Цікавою послугою vizitka.com є нанесення вибіркового цифрового лаку з подальшим фольгуванням по ньому. Виходить цікава продукція з прикрасами, що виділяється з загальної маси.
ВИБІР ТА ПОКУПКА НОВОЇ ЦДМ
Перш ніж придбати Ricoh Pro™ C7500, vizitka.com продала дві машини Konica Minolta bizhub PRESS C1100.
Під час вибору нової ЦДМ Наталя Горелкіна, що має, до речі, шестирічний досвід роботи друкарем, вивчала можливості і ЦДМ Konica Minolta AccurioPress C7090. Рішення на користь Ricoh Pro™ C7500 було прийнято після ретельного тестування в Демонстраційному центрі постачальника – компанії «Мегатрейд» на власних матеріалах і дизайнах.
За швидкістю та якістю друку фахівчиня не бачить особливої різниці. Керівниця друкарні зазначає щодо Ricoh Pro™ C7500: «Трохи інша передача кольору, але щодо чіткості зображення, передачі напівтонів тощо особливої різниці немає. Зображення трохи матовіші – Ricoh Pro™ C7500 друкує більш холодні кольори, ніж Konica Minolta. Але за потреби можна вибудувати профіль й друкувати тепліші кольори».
Конфігурація встановленої Ricoh Pro™ C7500 включає велику бічну касету з вакуумною технологією подавання паперу, верхній лоток якої розширено для завантаження аркушів завдовжки до 700 мм, фінішер з приймальними лотками на 3500 і 1000 відбитків та професійний зовнішній контролер друку EFI Fiery N-50A
Вирішальними аргументами на користь Pro C7500 стали:
- чудова якість зображення з насиченими кольорами на носіях щільністю 40-470 г/м², а також можливість автоматичного двобічного друку на повному діапазоні щільностей;
- безпроблемне подавання крейдованих та щільних матеріалів завдовжки до 700 мм з верхнього лотка бічної касети;
- наявність сертифікату Fogra, яка засвідчує стабільність кольору відповідно до вимог, визначених Fogra Process Standard Digital;
- неушкодженість відбитків після їхнього ламінування та бігування.
Як зазначає Наталя, Ricoh Pro™ C7500 вправніше працює з щільними паперами. Й хоча придбана ЦДМ – у конфігурації CMYK, в перспективі є можливість інсталювати додаткові кольори: білий, прозорий, металіки, неонові тонери, невидимий червоний. Важлива й здатність працювати з банерами завдовжки до 1030 мм у дуплексі та 1260 мм – у сімплексі: це стає у нагоді саме для друку фотокнижок у розвороті та обкладинок фотокнижок.
Наталя вважає, що vizitka.com потребує додаткових «цифрових» кольорів, принаймні білого (який поки що наноситься в підрядників) та срібного. Нагадаємо, що у vizitka.com інстальовано машину для цифрового лакування MGI JetVarnish 3D One, яка разом з фольгиратором дає змогу прикрашати друковану продукцію. Але додаткові можливості цифрового прикрашання не завадять: адже на Ricoh Pro™ C7500 з додатковими кольорами можна не лише робити оздоблення виробів на стандартних паперах, але й розширити асортимент матеріалів виробами на темних паперах та прозорих матеріалах.
Операторам ЦДМ друкарні vizitka.com довелося трохи перевчитися, бо інтерфейс Ricoh Pro™ C7500 зовсім інший, ніж в ЦДМ Konica Minolta. Але опанували нову ЦДМ швидко.
На Konica Minolta AccurioPrint C4065 компанія виготовляє здебільшого фотокнижки, а на Ricoh Pro™ C7500 – акцидентну поліграфію. Компанія робить кроки у напряму автоматичного розподілення замовлень між машинами.
Лак компанія наносить здебільшого на ламіновані відбитки, тому різниці в оздобленні відбитків ЦДМ різних виробників на MGI JetVarnish 3D One немає.
ПРО РІШЕННЯ
Ricoh Pro™ C7500 може працювати з широким діапазоном матеріалів (40-470 г/м²), також оновлена машина підтримує дуплек- сний друк великої довжини, до 1030 мм (у Ricoh Pro™ C7200Х цей по- казник дорівнював 700 мм).
Таблиця 1. Технічні характеристики Ricoh Pro™ C7500
Параметр |
Значення |
Швидкість друку |
85 стор./хв. (з опцією підвищення продуктивності – 95 стор/хв) |
Роздільна здатність друку |
2400x4800 dpi, VCSEL |
Макс. щільність носіїв |
470 г/м² |
Рекомендоване щомісячне навантаження |
90 000-240 000 стор. А4 |
Пікове навантаження |
1,5 млн стор. А4 |
Завантаження папером |
Тандемна касета 2х1000 аркушів, А4, 40-470 г/м². |
Макс. площа друку |
326×480/322×1255 мм (при використанні опц. лотка) |
Автоматичний дуплекс |
А5-SRА3, 330-1030 мм (44,5-470 г/м²) |
Габарити, вага |
1320х910х1870 мм (вкл. світлофорну вежу), 560 кг |
Основні переваги Ricoh Pro™ C7500
- Якість зображення, порівняна з офсетною.
- Можливість підвищення продуктивності системи до 95 стор./хв.
- Підтримка друку на папері щільністю до 470 г/м².
- Макс. площа друку – 323х480 мм (площа друку банерів досягає 323х1252 мм), що дає змогу створювати книги та альбоми розмірами аж до А3 без потреби використовувати інше обладнання.
- Можливість у будь-який час модернізувати CMYK-систему до п’ятиколірної.
- Додаткові кольори — білий, прозорий «лак», неоновий жовтий, неоновий рожевий, невидимий червоний, золотий та сріблий
- Можливість друку білим + CMYK в один прохід як на прозорих, так і на темних носіях.
- Активний контроль концентрації тонера в блоках проявки Active Toner Density Control.
- Зміна кольору 5 станції може виконуватися оператором і не потребує участі інженера.
- Механічна приводка кожної сторінки дає змогу досягти точного суміщення при дуплексному друці.
- Усунення спотворень зображень у режимі реального часу з точним суміщенням по лицьовому та зворотньому боці (трапеція, зсув, масштабування тощо).
- Покращений тракт проходження паперу, що дає змогу уникнути появи подряпин, особливо на металізованих паперах.
- Конструкція вузла закріплення дає змогу друкувати на рельєфних поверхнях, металізованих носіях, оракалі, магнітному і пластиковому папері. Білий колір можна використовувати як підкладку для формування подальшого CMYK.
- Вбудований сенсор для автоматичного калібрування апарату після проходження через вузол фіксації зображення.
- Індикація зон застрягання паперу.
- Бездоганне ламінування відбитків, у т.ч. на плівках, не призначених для цифрового ламінування
- Наявність вбудованої в апарат бібліотеки носіїв і системи розпізнавання параметрів паперу дає змогу оперативно визначити параметри друку без залучення інженера та потреби попереднього тестування, що дає змогу заощадити кошти і час.
Ricoh Pro™ C7500 також оснащено абсолютно новою операційною системою GC OS (Graphic Communications Operating System). Цей контролер забезпечує просте, інтуїтивно зрозуміле налаштування всіх параметрів машини та віддалений доступ до неї через Інтернет-браузер, з ПК або планшета.
Ще один результат співпраці з Fiery – покращені контролери друку: Fiery Color Controller N-70A на основі високопродуктивної платформи Fiery NX Premium або Fiery Color Controller N-50A на основі платформи Fiery NX Pro. Зокрема, конфігурація Ricoh Pro™ C7500 для vizitka.com включає DFE Fiery N-50A
Функції оновлених серверів Fiery передбачають:
- значне збільшення швидкості. Обидва сервери Fiery дають змогу постачальникам послуг друку створювати більше завдань за зміну зі швидшим часом обробки завдань і на 40% швидшим часом запуску додатків;
- швидше налаштування роботи. Інтелектуальна технологія автоматизації Fiery JobExpert використовує розширені фірмові алгоритми, щоб скоротити час налаштування завдання через автоматичний аналіз та вибір вірних параметрів кольору та зображення;
- ефективніше управління матеріалами. Каталог матеріалів спрощує управління медіафайлами, через єдиний запис для типу носіїв, групування кількох розмірів разом і автоматичне калібрування та застосування кольорових профілів;
- точний, постійний колір. Інтеграція з вбудованим датчиком Ricoh Pro™ C7500 забезпечує автоматичне калібрування кольорів.
КОНКУРЕНТНІ ПЕРЕВАГИ VIZITKA.COM
Наталя Горелкіна зазначає, що з огляду набору устаткування друкарень, схожих на vizitka.com, багато, але найбільша конкурентна перевага Інтернет-друкарні – наявність онлайн-сервісу з залучення та проходження замовлень зі значним асортиментом продукції, чудовим конструктором, де можна зробити будьякий макет – візитівки, фотокниги, наліпки, включаючи вибіркове лакування, білий колір, контурну порізку. Все це може зробити навіть простий користувач, що не володіє спеціалізованими програмами.
На сайті запроваджено конкретні терміни виготовлення продукції залежно від типу продукції та особливостей післядрукарської обробки. Звичайні візитівки та листівки немає сенсу друкувати три дні, тому вони виготовляються за одну добу. Фотокниги чи вироби з кашировкою або нанесенням лаку потребують додаткової післядрукарської обробки, тому терміни їхнього відвантаження збільшуються на добу-дві.
З тієї продукції, що можна замовити через сайт vizitka.com, компанія робить на своїй базі не все, працюючи з надійними підрядниками, наприклад, за напрямками широкоформатного друку чи виготовлення текстильних виробів, або нанесення білого кольору. В перспективі білий колір vizitka.com наноситиме на своїй базі: так само було і з цифровим лаком, який компанія спочатку замовляла на стороні.
СПІВПРАЦЯ З «МЕГАТРЕЙД»
Інсталяція iEcho PK 0604 Plus була першим досвідом співпраці з компанією «Мегатрейд». Керівниця друкарні vizitka.com задоволена: питань по машині не так багато, але якщо вони виникають, завжди можна зателефонувати до інженера.
Так само було у випадку з Ricoh Pro™ C7500. Інженер компаніїпостачальника «Мегатрейд» проводив навчання дві доби, надалі співробітники компанії розбираються самостійно, за потреби телефонуючи інженеру.
В ПЛАНАХ
Цілком вірогідно, що надалі vizitka.com розширятиме виробничі площі, щоб розвивати напрямок фотокнижок. Звичайно, виготовлятиметься й вся інша продукція, представлена на сайті, але в компанії вважають найбільш перспективним саме напрямок фотокнижок. При подальшому збільшенні обсягу фотокниг та підвищенні рівня автоматизації післядрукарського напрямку їхнє виготовлення, скоріш, за все відбуватиметься на якійсь ще більш продуктивній ЦДМ.